Containerschip in de monding van de Westerschelde

Maandagmorgen 08.30 uur begint mijn dag op de vogeltelpost de Nolle met een bijzondere waarneming, met mijn verrekijker tuur ik de horizon af, vogels zijn er nagenoeg niet maar wel een containerschip in de problemen in de monding van de Westerschelde.

Later zie ik vanuit Vlissingen en Terneuzen de nodige sleepboten en hulpverleningsvaartuigen richting het schip varen, inmiddels hadden de eerste sleepboten zich al vast gemaakt aan het 363 meter lange containerschip MSC Luciana.

Helaas was de afstand te groot om te zien wat er exact gaande was voor de kust van Nieuwvliet. Ik verlaat de vogelkijkpost en fiets verder door naar Westkapelle hier is meer te zien, al is de zeetrek ook hier erg rustig.

Maar de dag levert toch wel een paar mooie waarnemingen op Boomvalk, Noordse Pijlstormvogel, Jan van Gent, Regenwulp, Grote Stern, Visdief, Veldleeuwerik, Lepelaar, Buizerd en op de terug naar huis zie ik als afsluiting van de dag nog een Visarend.

De natuur blijft boeien.

Het stipje is het containerschip

Op de achtergrond de haven van Zeebrugge

9 gedachtes over “Containerschip in de monding van de Westerschelde

Geef een reactie

