Rit op de ATB naar Neeltje Jans, verrekijker in de rugzak.

Vandaag op de ATB richting Neeltje Jans, het was een moeilijke keus het comfort van de auto met alle spullen bij de hand voor het vogelen zoals de telescoop, statief, camera, verrekijker en een thermofles met koffie.

Toch maar gekozen voor  training en vogelen dus op de ATB en de verrekijker in de rugzak, voordeel is op de fiets dat je gemakkelijker op veraf gelegen plaatsen kan komen die voor de auto verboden zijn.

Als eerste heb ik de Amerikaanse Smient meegenomen in het natuurgebied de Zandvoortseweg, het was hier al aardig druk met vogelaars via het nieuwe fietspad van de N57 rij ik richting de Veersegatdam.

Alles een beetje afgezocht maar verder geen bijzonderheden het was hier druk met wandelaars en fietsers.

Op Neeltje Jans een paar leuke waarnemingen als eerste een Ruigpootbuizerd, heel duidelijk is de witte staart te zien een belangrijk kenmerk voor deze vogel, hij vliegt over me heen richting de Noordzee. Altijd weer indrukwekkend.

Ik fiets nu richting de vogelkijkhut aan de Oosterschelde zijde, in de Mattenhaven zie ik een Kuifaalscholver en in de verte over de duinvegetatie zweeft een Blauwe Kiekendief.

In de vogelkijkhut gelijk een goed moment om wat te eten, op de zandplaat in de Oosterschelde veel steltlopers en eenden.

Na een half uurtje wil ik mijn weg vervolgen ik stap de vogelkijkhut uit en helaas een platte achterband, comfortabel in de kijkhut heb ik mijn achter binnenband omgewisseld mosselschelp door mijn buitenband heen ja helaas te danken aan de vogels.

Door de wat langere pauze krijg ik het wat koud en besluit om in een ruk terug te rijden naar Middelburg een ritje van 47 km, misschien morgen toch maar met de auto want ik miste mijn telescoop !

Vogelkijkhut met uitzicht op de Oosterschelde

4 gedachtes over “Rit op de ATB naar Neeltje Jans, verrekijker in de rugzak.

  1. Ah, choices, choices. Ik betrap mijzelf steeds vaker op ‘dingetjes’ die ik nodig heb onderweg. Terwijl de enige manier om te wandelen ‘zonder’ is. Camera weegt al meer dan een kilo. Wat Selma zegt: fantastische reportage!

Geef een reactie

