ATB Walcheren herfst of voorjaar

Wat een weer woensdag is het nu werkelijk herfst gezien de kleur van het blad aan de bomen wel, maar de temperatuur doet me meer denken aan het voorjaar.

Dus alle reden om er lekker op uit te trekken op de ATB voor een rit over de dreven van Walcheren.

Tevens een paar plaatsen bezocht waar wat leuke vogelwaarnemingen zijn gezien, na de middag fiets ik over de Hoogelandseweg richting Zoutelande.

Op dit gedeelte zie ik Marc Goedbloed staan hij heeft een watersnip in beeld op de oevers van de Biggekerkse watergang.

Ik pas mijn tempo wat aan en rijden samen verder richting Zoutelande naar de daar aanwezige Drieteenstrandlopers op het strand ik kan even profiteren van de verrekijker van Marc.

Ik besluit nu om alleen verder te rijden naar Westkapelle het is heerlijk fietsweer nagenoeg geen wind en niet druk aan de kust.

Ba Westkapelle fiets ik over de panoramaweg naar Domburg met een mooi uitzicht over de zee dit is genieten, in Domburg nog wat verdwaalde toeristen maar verder rustig.

Na Domburg fiets ik vanzelfsprekend over de fietspaden door Westhoven naar Oranjezon, hier even stilgestaan of er iets te zien is in het natuurgebied Oranjezon maar zonder verrekijker valt dat niet mee.

Bij Oranjezon fiets ik via de lijdijkweg richting Serooskerke, hier is het even zoeken de nieuwe rondweg heeft ook voor de fietsers wat meer mogelijkheden opgeleverd om richting Middelburg te rijden.

Via de Schellach met een tussenstop bij de kaasboerderij met een luid roepende Grote Bonte Specht in de populieren fiets ik terug naar huis een rit van 48 km.

Zoutelande

2 gedachtes over “ATB Walcheren herfst of voorjaar

Geef een reactie

