Toertje op de ATB richting Westkapelle en Domburg

Donderdagmiddag tien graden goed moment om er even op uit te trekken op de ATB, bij vertrek van huis hoor ik zelfs de Merel zingen.

Geen verrekijker mee toch gaat mijn rit automatisch door de gebieden waar ik normaal aan het vogelen ben dus het kan niet anders dat ik het drukke auto verkeer zoveel mogelijk probeer te mijden.

Via het natuurgebied aan de Zandvoortseweg waar de plassen gelukkig door de overvloedige regen weer goed onderwater staan, wat gelijk weer een grote aantrekkingskracht heeft op de watervogels, zoals Smienten, Wulpen en veel soorten Ganzen.

Daarna via Grijpskerke en Meliskerke ga ik binnendoor naar Westkapelle, hier wel een stevige westenwind tegen.

In Westkapelle kijk ik voor alle zekerheid toch maar even op het Zuiderhoofd daar was vandaag een Grote Burgemeester gesignaleerd maar geen vogelaar te zien en zonder verrekijker is het onmogelijk om de zeereep af te zoeken.

Over de zeedijk naar het Noorderhoofd en daar rustig over de gloeiing gereden veel Meeuwen in de branding, ik rij nu richting Domburg met de wind achter.

In Domburg fiets ik nog even richting het strand stil en erg grijs op zee, via Oostkapelle en Serooskerke fiets ik richting Middelburg.

Een rit van 42 km met de vanzelfsprekende soorten die al fietsende goed zijn waar te nemen zoals een Buizerd, Torenvalk en een Groene Specht.

Domburg voormalige watertoren

Een gedachte over “Toertje op de ATB richting Westkapelle en Domburg

Geef een reactie

