Dinsdag naar Neeltje Jans

Dinsdagmiddag een trainingsrit op mijn ATB naar Neeltje Jans het was een sombere dag, voor alle zekerheid maar mijn verrekijker in mijn rugzak gestopt.

Het is eigenlijk geen goede combinatie vogelen en gelijk een fietstraining, maar ik kan soms moeilijk een keus maken voor een van de twee.

Goed vogelen in de winter is helaas alleen maar goed te doen met de auto als schuilhut, alle apparaten en een thermoskan met koffie comfortabel in de auto.

Maar goed het was dinsdagmiddag toch nog leuk op de fiets op Neeltje Jans eerst even de Kleine en de Grote Burgemeester goed kunnen zien met behulp van een telescoop van de in grote getale aanwezige vogelaars.

Daarna even de strekdammen op gereden wat ook nog vierĀ  Zeehonden op leverde die lagen heerlijk te rusten op de tonnen van de mosselhangcultuur.

Onderweg nog gehoopt op de Ruigpootbuizerd , maar die liet zich op dat moment helaas niet zien, wel een gewone Buizerd ook mooi.

Met de wind tegen fiets ik over de stormvloedkering en langs het Veersemeer weer richting Middelburg een rit van 42 km.

Een gedachte over “Dinsdag naar Neeltje Jans

Geef een reactie

