Texel vogelweekend

Een heel lang weekend op Texel met als hoofddoel wat van de sfeer meenemen van het vogelweekend in de Cocksdorp.

Het begon al in mineur tijdens de overtocht op de veerboot ik wilde  alvast een blik werpen door mijn verrekijker over de wadden om te kijken wat er aan vogels te zien was.

Maar tot mijn grote verbazing was ik een van mijn draaidoppen van mijn oculair verloren, en met een oog kijken door een verrekijker op vogeleiland Texel is geen beginnen aan.

Maar gelukkig de redder in nood Marc Plomp van het Vogelinformatiecentrum Texel in de Cocksdorp had de draaidoppen in voorraad en gelijk ook de andere vernieuwd en dit geheel gratis.

Het weer zat de organisatie en dus ook voor de vogelaars niet erg mee, niet veel bijzondere soorten gezien deze periode in mei, statistisch gezien de beste periode in het voorjaar.

Maar op Texel is altijd wat te beleven zelfs met dit weer met heel veel wind, regen en zon, hier een paar opnamen van de vele soorten die ik deze dagen heb gezien.

DSC_3512

Gele Kwikstaart

DSC_3545

Lepelaar

DSC_3503

Fitis

DSC_3561

Kuifduiker

DSC_3524

Visdief

DSC_3538

Grote Stern

4 gedachtes over “Texel vogelweekend

Geef een reactie

